بسم رب الشهدا و الصدیقین

 

در دفتر خاطرات ما بنویسید: ما هرچه داریم از شهدا داریم .

با گذشت 40 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، عزت و شکوه کشورمان روز به روز بیشتر شده و کشورمان اکنون در جایگاهی والا تر و حساس تر از سالیان گذشته قرار گرفته است.طی این سال ها رشادت ها و از خود گذشتگی های فراوانی در کشورمان دیده شده، از مردمی که با رژیم ستم شاهی جنگیدند و آزادی و استقلال ایران را رقم زدند، از مردمی که بدون چشم داشتی و به فرمان امامشان و در مقابل رژیم بعث عراق ایستادگی کردند تا از ناموس و خاک خود دفاع کنند، از دانشمندانی که ماندند تا کشورشان را بسازند، از شیر مردانی که از دین خود دفاع کردند و راه دفاع از حرم های اهل بیت را برگزیدند و جان خود را فدای سرزمینشان و فدای دین خود کردند.

طی سالیان گذشته شهدای بسیاری فدای دین و کشورمان شدند، بزرگوارانی که رفتند تا بمانیم، بزرگانی که هر کدام به درستی زندگی کردند و راه درست را انتخاب کردند. زندگی شهدا و تفکر و عقاید آن بزرگواران می تواند الگوی مناسبی برای پیشرفت و تعالی جوانان ایران اسلامی باشد. زنده نگه داشتن یاد و خاطره و عقاید آن بزرگواران و عمل به وصایای آن بزرگان تکلیف و وظیفه امروز ماست و می تواند در شرایط حساس کنونی سرمشق مناسبی برای متعالی شدن جوانانمان و میهنمان باشد جوانانی که اکثریت امروز ایران اسلامی را شامل می شوند.

چه بسیارند کسانی که به زیارت مرقد مطهر شهدا می روند بی آن که بدانند آن بزرگوار که بوده و چرا خود را فدای این انقلاب کرده است،جوانانی لبریز از سوالات و تشنه به شناخت شهدای بزرگوارمان با سوالاتی که پاسخ به آن ها نیاز امروز انقلاب ماست.

 

با گسترش فناوری و همه گیر شدن آن در سطح دنیا دسترسی مردم به اطلاعات بسیار راحت تر شده، به طور مثال گسترش و همه گیری استفاده از تلفن های هوشمند که بسیاری از امور یومیه را آسان ساخته و دسترسی به اطلاعات را با سرعت و دقتی بیش از پیش رقم میزند .

با استفاده از فناوری های روز امکان ایجاد یک سامانه هوشمند و بومی فراهم آمده تا از طریق آن به آسانی خط مشی های شهدای بزرگوار را به جوانانی که تشنه از شناخت آن بزرگواران هستند انتقال دهیم تا به گسترش فرهنگ انقلابی و استحکام پایه های انقلابمان زیر سایه حضرت موعود و حضرت امام خامنه ای کمکی کرده باشیم.

از طریق این سامانه امکان خواندن کد های شناسایی که از طریق تلفن های همراه محقق می شود و دسترسی به اطلاعات،زندگی نامه،وصیت نامه و سخنان و تصاویر آن شهید را برای زائران مرقدشان ممکن می سازد اتفاق می افتد. علاقمندان به شهدا بزرگوار می توانند به راحتی این اطلاعات را به سایر افراد منتقل کنند و سایرین را در لذت و ثواب شناخت آن بزرگان شریک کنند.

بدین ترتیب سامانه ای جامع از اطلاعات شهدا به تفکیک ایجاد می شود و امکان آشنایی بیشتر زائرین با آن بزرگواران را زیر پرچم یک بانک اطلاعاتی هوشمند و بومی فراهم میکند، همچنین این امکان وجود دارد که در فاز های بعدی این طرح اطلاعات آن بزرگواران به زبان های دیگر نیز قرار گیرد تا مراجعه کنندگان سایر کشور ها را نیز با شهدا و انقلابمان آشنا کنیم و قدمی در راه گسترش این انقلاب به بیرون از مرز های جمهوری اسلامی برداریم.